demostració estàtica Diagonal

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el proper diumenge 2 de maig al matí, la plataforma Diagonal per a Tothom organitzarà una demostració estàtica per comparar la capacitat de la mobilitat sostenible amb la del vehicle privat

simularem el transport de 200 passatgers comparant 4 fotos, i per fer-ho necessitarem 175 cotxes (foto 1), 1 tramvia – catifa (foto 2), 3 autobusos (foto 3), i 200 persones a peu, amb patins o en bicicleta (foto 4)

 

demostració estàtica Diagonal

 

aquesta prova es va celebrar a Estrasburg l’any 1990 amb caràcter pedagògic, i des d’aleshores la ciutat compta amb una de les xarxes de transport públic més important d’Europa

detalls de la convocatòria i instruccions aquí

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3 comments

  1. I els autobusos i tramvies també portaran els avis amb salut delicada, les mares amb 2-3 criatures i les compres voluminoses?. Què hi ha dels que no ens podem permetre perdre 20 minuts o mitja hora per a cada transbordament en els TP?. Ja sé que els TP aniràn més ràpids, si no hi ha vehicles particulars, però si se’n augmenta la cadencia, aniran mig buids. S’hauran d’habilitar microbusos. Posats a fer, per què no ho arreglem amb una flota de taxis elèctrics subvencionats per l’Ajuntament?.

  2. Me parece perfecta la demostración que hicísteis en la Diagonal, pero quizá es poco realista.
    Entre otras cosas os olvidásteis de algo en que Barcelona es pionera. Barcelona es la segunda ciudad de Europa (después de Roma) en el uso de la moto.
    Vivo en Vilassar. Soy Arquitecto, y cuando voy a Barcelona, acabo haciendo unos 50 kilómetros por dentro de ella, haciendo gestiones. Voy en moto.
    Está claro de que si llueve o debo que llevar algún paquete voluminoso, tengo que ir en coche. Lo cual supone una efectividad de mi trabajo de menos del 50 % que en moto, y un coste en parkings elevado.
    La otra opción (ir en tren hasta Pza. Catalunya y luego coger trasporte público, sin duda el taxi es e más rápido) es carísima y más lenta todavía que el coche particular.
    Y esto yendo sólo. Si voy con toda la familia, estamos a ños luz, a no ser que sólo tengas que ir a comprar a la zona centro (luego ¿que haces con los paquetes?)
    En definitiva. La mayoría de la gente no se desplaza para pasear y con las manos en el bolsillo. Hay multitud de casos y el servicio público es muy poco flexible para atender las necesidades de todos. Por ejemplo; la línea de tren del Maresme llegaba directamente al Aeropuerto, dando servicio directo a todos los turistas que aquí venian. ¿Por qué ahora hay que hacer trasbordo? ¿por qué los trenes no están coordinados? El recorrido ha pasado de 45 minutos a hora y media.
    Además el transporte público de superficie es lento, y el metro de Barcelona también debido a los transbordos.
    Habría que fijarse en el metro de Madrid; 12 líneas, coste económico (1 €), paradas a 200 metros de cualquier sítio, con llegada hasta el aeropuerto.
    En definitiva, el transporte público de Barcelona es demasiado Standar, y no se adapta al 80 % de los traslados de la población. Que solucionen eso y el resto irá detrás.
    ¿O es que pensais que prefiero ir con el casco, la mochila, frío, calor o lluvia y jugándome el tipo en cada semáforo, que tranquilamente sentado en el tren leyendo el periódico?

  3. Està clar que no cal posar-hi tramvia. Amb la demostració que vau fer es veu clar: dos autobusos i molt més econòmic. No travessem Barcelona amb un tren que la parteixi per la meitat, si us plau! Tot el dia trepitjant via per anar d’un lloc a l’alatre!

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